poniedziałek, 31 października 2016

Wyśmienite placuszki dyniowo-bananowe

Ostatni przepis w akcji dyniowej- już piąty. Do tej pory były: zupa dyniowo-marchwiowa, sałatka z kaszą jaglaną i obłędne ciastka dyniowe i przepis który wstawiłam na fanpagu. :) Zabrakło mi coś słodkiego na śniadanie. Oczywiście musiały być to placuszki dyniowo-bananowe. Nie rozwalały mi się, dobrze się smażyły i wyszły z tego małe pankejki. Akurat miałam pod ręką krem czekoladowy (robiłam do kokosanek, będą następnym razem :)) i posmarowałam nimi placuszki. Idealnie się komponowały się z zupą dyniową.


Składniki (na 13 pankejków):
  • tarta dynia (3 szklanki)
  • 3 jajka
  • po łyżeczce imbiru, kardamonu, cynamonu
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • pół szklanki zmielonego siemienia lnianego
  • 2 banany 
  • 2 garście pestek słonecznika
  • olej do smażenia

1. Wszystko oprócz słonecznika wrzucamy do malaksera i malaksujemy do papki.
2. Na końcu dodajemy słonecznik i chwilę rozdrabniamy. (Masa powinna być gęsta)
3. Dajemy po dużej łyżce na patelni rozgrzanej olejem. Formujemy w placuszki i na średni gaz smażymy pod przykryciem. Kiedy spód będzie dobrze usmażony przewracamy i smażymy tak samo.

Smacznego! :)

Wartość odżywcza na 1 porcję:
B 4,1g  T 5,97g  W 12,9g  Bł. 3,2g 111 kcal

W tej akcji również udział biorą:
Alicja, Agnieszka i Ania



8 komentarzy: