wtorek, 12 lipca 2016

Tiramisu z kaszy jaglanej

Nigdy nie jadłam wcześniej tiramisu. Wszyscy zachwycali się jakie to jest dobre i koniecznie trzeba spróbować. Jako że uwielbiam kaszę jaglaną, deser zrobiłam z tego. :) Jest mega słodkie i pyszne. :)

Inspiracją był przepis znaleziony tutaj.

Masa miała być biała, ale przez przypadek dodałam kakao, które miało być posypką. :)


Składniki na spód:
  • szklanka pestek słonecznika
  • szklanka mieszanki daktyli i rodzynek
  • 5 łyżek likieru (dałam likier jajeczny)
  • łyżka kawy rozpuszczalnej
  • łyżka kakao
  • pół banana

1. Daktyle i rodzynki zalewamy wrzątkiem na parę minut. Później blendujemy z resztą składników.
2. Kładziemy na tortownicę lub duży talerz i rozkładamy równomierne. Wkładamy do lodówki.

Składniki na masę:
  • 3 torebki suchej kaszy jaglanej
  • 3 szklanki mleka (obojętnie jakiego)
  • mleczko kokosowe 400 ml
  • aromat waniliowy
  • 3 łyżki kawy i 3 łyżki kakao
  • półtora banana

1. Kaszę jaglaną gotujemy na mleku 15 minut.
2. Wszystkie składniki blendujemy oprócz mleka kokosowego (tylko śmietankę).
3. Kładziemy na spód i równomierne smarujemy.
4. Posypujemy delikatnie kakao i kładziemy maliny. Na końcu znowu posypujemy kakao.

Odstawiamy do lodówki na noc. (Wytrzymałam dwie godziny :P)
Przed podaniem małą ilością polewamy mleko kokosowe.

Smacznego! :)






6 komentarzy:

  1. akurat szukałam przepisu na coś słodkiego z kaszy jaglanej, tradycyjne tiramisu więc kocham więc dziękuję za ten cudowny przepis <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Mojemu mężowi na pewno się ten przepis spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mega przepis, bedę musiała wypróbowac :D
    pozdrawiam,
    muuooaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń