poniedziałek, 23 maja 2016

Brownie z batatów

Moje ukochane ciasto, które rozpieszcza podniebienie. Jest w środku delikatnie wilgotny i szybko znika. Przepis wzięłam z cookitlean i troszeczkę zmodyfikowałam.

Składniki:

  • 300 g śliwek kalifornijskich
  • 70-100 dag batatów
  • 2 banany
  • 150 g daktyli
  • 5 łyżek kakao
  • 2 łyżki karobu
  • 2 łyżki płynnego oleju kokosowego
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
1. Obrane bataty gotujemy tak długo, dopóki nie będą miękkie. Zostawiamy je do ostygnięcia.
2. Śliwki i daktyle zalewamy wrzątkiem na kilka minut.
3. Wszystkie składniki wrzucamy do malaksera i miksujemy (lub blendujemy).
4. Wylewamy na blaszkę wyłożonej papierem do pieczenia.
5. Pieczemy 45 min w 180°C.
6. Posypać mieszanką kakao i cynamonu.
7. Najlepiej smakuje po wystygnięciu.

Smacznego!




7 komentarzy:

  1. Ciasto z batatów?! Nigdy bym na to nie wpadła. Mam nadzieję, że skradnie moje serce podobnie jak ciasto marchewkowe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z batatów jest jeszcze słodsze niż ciasto marchewkowe i moim zdaniem lepsze :P

      Usuń
  2. Nie przepadam za słodyczami, ale to wydaje się ciekawe. Egzotyczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bataty, śliwki i daktyle- uwielbiam! Muszę koniecznie wypróbować ten przepis. Mam tylko lekkie obawy, czy na pewno uda mi się je zrobić :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo proste do wykonania. :) Daj znać jak wyszedł :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Ooo, wygląda przepysznie! Niech no tylko dopadnę w wakacje piekarnik <3

    OdpowiedzUsuń